poikas123456 poikas123456 .

poikas123456

عوارض جانبي آويشن

1.آويشن غشا مخاطي را تحريك مي كند:

آويشن داراي دو تركيب تيمول و كارواكرول است. مطالعات نشان مي دهد كه برخي افراد، به خصوص كساني كه حساسيت دارند، ممكن است بعد از استفاده از اين گياه، از تحريك غشاهاي مخاطي رنج ببرند.اگر شما هم تاكنون دچار چنين واكنشي شده ايد، از استفاده از اين گياه به صورت خوردني، اجتناب كنيد.
 ضررهاي آويشن

تمام عوارض مصرف گياه آويشن

2.ممكن است كه باعث ايجاد آلرژي به آويشن شود:

اگر به ريحان، كرفس، رزماري و پونه كوهي حساسيت داريد، پس در استفاده از آويشن مراقب باشيد.
طبق بعضي از مطالعات انجام شده ، بعضي از افراد به خانواده نعنائيان حساسيت دارند. و چون آويشن نيز به اين خانواده تعلق دارد ، در صورت داشتن چنين سابقه حساسيتي از خوردن آن اجتناب كنيد.

3. آويشن براي افرادي كه فشار خون دارند مناسب نيست:

ثابت شده است كه آويشن حاو يخواصي است كه باعث افزايش فشار خون ميشود. اگر از فشار خون بالا رنج ميبريد ، از آويشن به شكل گياه ، روعن معطر و چاي نيز دوري كنيد.

4. آويشن بر تيروئيد تاثيرات بدي دارد:

در بعضي از مطالعات انجام شده توسط گروهي از پژوهش گران آلماني به اين نتيجه رسيده اند كه آويشن وحشي ميتواند تاثيرات منفي بر غده تيروئيد داشته باشد.زيرا بر هورمون غده هيپوفيز كه تيروئيد را تحريك ميكند ، تاثير بد ميگذارد.
 عوارض مصرف آويشن

تاثيرات بد آويشن بر تيروئيد 

5.از مصرف آويشن در دوران بارداري و شير دهي اجتناب كنيد:

هيچ شواهدي وجود ندارد كه ثابت كند اين گياه يراي زنان باردار و شير ده بيخطر است، هيچ شواهدي خلاف ان هم وجود ندارد.با اين حال ، در طول زمان ثابت شده است كه اويشن درمان قاعدگي را تحريك ميكند، پس اين احتمال وجود دارد كه زنان باردار را در خطر سقط جنين قرار دهد.اگر واقعا دوست داريد در چنين دوراني از اين گياه استفاده كنيد ميتوانيد با پزشك خود مشورت كنيد.

6. آويشن براي كودكان زير 10 سال خطرناك است:

در اين سنين بايد از تمامي اشكال آويشن دور نگه داشته شوند ؛ حتي از دهانشويه ليسترين كه حاوي آويشن است استفاده نكنيد مگذ آنكه دندانپزشك برايتان تجويز كند.

7. روغن آويشن سلامت قلب را به خطر مياندازد:

تحقيقات نشان داده است كه افرادي كه روغن آويشن مصرف ميكند ، از ناراحتي هاي شديد مختلفي رنج ميبرند من جمله،تند نفسي ، تشنج ، ايست قلبي و حتي رفتن به كما. در حالي كه شواهدي براي اثبات دليل واقعي آن وجود ندارد ، فرض ميشود كه دز زياد يا آلرژي به خانواده نعنائيان باعث بروز اين مشكلات ميشوند.
 عوارض گياه آويشن

تاثيرات روغن آويشن بر قلب 

8.آويشن باعث التهابات پوستي ميشود:

در بعضي ار مطالعات و گزارشات به اين موضوع اشاره شده است ، كساني كه از ليسترين، به عنوان يك ضد عفوني كننده براي درمان مشكلات مزمن انگشت پا استفاده ميكنند ،دچار التهابات پوستي ميشوند. در حالي كه ممكن است اين يك واكنش آلرژيك باشد ، توصيه ميشود كه بر روي جراحات پوستي و در افراد مبتلا به آتوپي اجتناب شود.

9.با برخي داروهاي تجويزي تداخل پيدا ميكند:

كساني كه داروهاي ضد تيروئيد استفاده ميكنند بايد از آويشن اجتناب كنند. چون گفته ميشود با اين داروها واكنش معكوس دارد و عملكردشان را مختل ميكنند.

10.آويشن با ساير گياهان دارويي تداخل پيدا ميكنند:

مطالعات نشان ميدهد كه مصرف آويشن همراه با مكمل ها و برخي از گياهان ميتواند تاثيرات هورموني پيش بيني شده آن را تحت تاثير قرار دهد ؛ در حالي كه عوارض جانبي فهرست شده آويشن كم ياب و يا حتي ناياب هستند ف بهتر است هنگام استفاده از اين گياه محتاط باشيم.اگر آلرژي زيادي داريد و يا تحت درمان خاصي هستيد حتما قبل از استفاده از آن با پزشك خود مشورت كنيد.
 عوارض آويشن كوهي

عوارض و اثرات جانبي آويشن

اثرات جانبي و عوارض چاي آويشن:

1. مسموميت :
بر طبق مطالعات انجام شده ، دز هاي بالاي آويشن ممكن است عوارض جانبي منفي را ايجاد كند. برخي از عوارض جانبي معمول آن عبارتند از سوزش سر دل ، تهوع ، استفراغ، ناراحتي معده ، اسهال، سر درد و سر گيجه.
روغن هاي موجود در برگ هاي آويشن ممكن است باعث كاهش سرعت عملكرد قلب و تنفس سريع در برخي از افراد خاص شوند.

2.ارتباط شرايط پزشكي در نوشيدن چاي آويشن:

اگر سابقه بيماري هاي قلبي ، زخم معده يا ساير اختلالات دستگاه گوارش را داريد از نوشيدن چاي آويشن اجتناب كنيد.

3.عوارض آويشن در بارداري و شير دهي:

اطلاعات كافي براي اينكه تركيبات آويشن ، به شير مادر منتقل ميشوند ، وجود ندارد.اما به طور كل بهتر است كه زنان باردار و شير ده از چاي يا مكمل هاي اين گياه بدون مشورت با پزشك خود اجتناب كنند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۵:۵۲ توسط:poikas123456 موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :